Артем ВАЩИЛЕНКО: «Місцевий бізнес — серце Миколаївщини, колесо економіки»

Артем ВАЩИЛЕНКО: «Місцевий бізнес — серце Миколаївщини, колесо економіки»
326543

Одразу після оголошення карантину Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Миколаєва зреагував на виклики, з якими зіткнулись підприємці, та доклав максимум зусиль, щоб допомогти їм адаптуватись до нових умов, зберегти та вдосконалити свій бізнес. У період карантину Центр провів шість онлайн-заходів, в яких взяли участь майже 350 власників та керівників бізнесу, розробив два корисні посібники. Більш детально, як ЦІПБ допомагає підприємцям подолати виклики пандемії, розповідає його засновник і голова, наш гість Артем ВАЩИЛЕНКО.

— Скажіть, Артем, в умовах карантину як ваш Центр підтримав підприємців і які нові формати роботи запропонував?

— Ситуація, в якій через пандемію COVID-19 опинились підприємці, вимагала швидкого запуску нових форматів роботи у всіх сферах діяльності. Тому 20 березня Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Миколаєва вперше організував відкрите обговорення з представниками бізнесу в режимі відеоконференції плану дій по збереженню бізнесу і робочих місць у період карантину, інструментів зниження втрат підприємств, форматів взаємодії з органами влади та оперативного вирішення питань, що виникають в зв’язку з карантинними заходами. В онлайні представники підприємств та організацій Миколаєва мали змогу отримати відповіді на проблемні запитання безпосередньо від міського голови Олександра Сєнкевича.

Друга онлайн-конференція, присвячена веденню бізнесу в умовах карантину, відбулась у квітні. До неї долучились міський голова Олександр Сєнкевич, член громадської ради при Державній регуляторній службі України Олександр Пліва, президент Спілки кризис-менеджерів України та голова Громадської ради при Мінрегіоні Павло Міхайліді та член Громадської ради при Державній регуляторній службі України Валерій Вєтров. Більше 70 підприємців Миколаєва зареєструвались до участі та надіслали свої питання до уповноважених представників влади.
У травні та червні ми організували міжнародну онлайн-конференцію. В ній взяли участь представники мікро, малого та середнього бізнесу нашого міста. Підприємці, які працюють у шести країнах світу (Великій Британії, Польщі, Австрії, США, Бельгії та Німеччині), поділилися досвідом ведення бізнесу під час кризи, розповіли, як влада підтримує бізнес у непрості для нього часи.

Вчили представників бізнесу і «переходу» в онлайн. 25 — 26 квітня за підтримки ЄБРР та ініціативи Європейського Союзу EU4Business провіли тренінг з цифрової трансформації бізнесу: Going Digital. У заході взяли участь більше 40 підприємців із різних міст України.

Під час онлайн-заходу учасники вчилися впроваджувати сучасні технології у бізнес-процеси підприємства, формувати власний підхід до «цифровізації» бізнесу та підвищувати ефективність комунікації, більше дізналися про різні види цифрових систем для роботи з клієнтами, як запобігти проблемам при впровадженні нових технологій.

Участь в навчальній програмі повністю компенсувала ініціатива EU4Business, тому для підприємців вона була безкоштовною.
Розуміючи потреби підприємців, Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Миколаєва за сприяння ЄБРР 11 — 12 травня провів дводенний навчальний тренінг «Системний сервіс для компаній майбутнього» для 25  власників та керівників бізнесу галузі HoReCa (готелі, ресторани, кафе). Навчання для них було безкоштовним, його вартість компенсувала ініціатива ЕС #EU4Business. Під час онлайн-тренінгу учасників навчали, як побудувати дієву систему сервісу у своїх компаніях та дотримуватись сервісної культури, розповіли про унікальні інструменти для запровадження системи сервісу та показали, як з ними працювати на практиці. Своїми знаннями ділилась Анастасія Владичинська, єдина сертифікована консультантка з побудови системи сервісу в Східній Європі, авторка першої в Україні Школи сервісу. Серед її клієнтів — Starbucks, Lexus, MaxMara, Domino’s Pizza, McDonald’s.

Окрім того, Центр розробив чеклісти з відкриття об’єкту HoReCa, що містить перелік контрольних пунктів, за якими потрібно перевірити об’єкт галузі на предмет відповідності стандартам та готовності до роботи після запуску.

— Кажуть, ви не забули і про beauty-індустрію. Як вона може  адаптуватися до нових умов?

— Упродовж квітня, залишаючись на карантині, власники салонів краси мали змогу пройти повний курс покращення бізнесу з охопленням всіх важливих тем (маркетинг, продажі, сервісне обслуговування, юридичні аспекти, організація фінансів, управління людськими ресурсами). Ми організували секторальну навчальну програму «Управління бізнесом в beauty-індустрії» для всіх охочих. Онлайн-навчання складалось із чотирьох модулів та тривало 12 днів.

Учасниками програми стали 30 підприємців із різних регіонів України. Вони отримали не лише корисні знання, а й розуміння того, як їх застосувати  у власному бізнесі.

— Крім онлайн-заходів ваш Центр інформаційної підтримки бізнесу розробив корисний посібник. В чому його цінність?

— Усе більше підприємців переходять у режим онлайн і трансформують звичні процеси. Тому Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Миколаєва створив для них «Посібник з цифрової трансформації бізнесу».

Концентрат навчальних матеріалів, представлених в посібнику, допоможе власникам бізнесу зрозуміти ключові моменти маркетингового просування. На їх основі можна впровадити готові рішення для бізнесу та забезпечити прибуток навіть в умовах економічної нестабільності.
Посібник, розроблений за підтримки ЄБРР та ініціативи Європейського Союзу #EU4Business, складається з шести розділів. Зокрема, вони присвячені роботі бізнесу під час карантину, SMM просуванню та його актуальним інструментам.

— Поділіться, будь ласка, Артем своїми планами на найближчий час — Так, це не всі заходи, заплановані ЦІПБ м. Миколаєва для підтримки бізнесу в складні для нього часи. Розуміючи, що маркетингова стратегія є ключовим компонентом для прийняття антикризових управлінських рішень, вже наприкінці червня стартує безкоштовна багатомодульна навчальна програма «Антикризовий маркетинг-2020» для власників та керівників малого та середнього бізнесу.

Окрім того, Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Миколаєва реалізує інтегровану програму регіонального економічного розвитку. Наприкінці липня у Миколаєві планується проведення всеукраїнського форуму «Цифрові технології в морській індустрії». Його учасники обговорюватимуть ключові тенденції в цифровому суднобудуванні, управлінні портовою логістикою та можливість використання спільних платформ для надання послуг у галузі морського сервісу.

Не менш важливим пріоритетом для економіки регіону є відродження масштабного водного фермерства. В умовах економічної нестабільності існує гостра необхідність створення внутрішньої регіональної платформи для розвитку різних напрямків господарської діяльності півдня України. В рамках співпраці з Європейським Союзом та Європейським банком реконструкції та розвитку, Центр інформаційної підтримки бізнесу м. Миколаєва розробив Проєкт «Можливості водного фермерства Півдня України». Він передбачає проведення аналітичного дослідження та запуск інтерактивної економіко-географічної карти можливостей для розвитку водного фермерства на території півдня України. Інтерактивна карта міститиме інвестиційні пропозиції для бізнесу з використання численних водних об’єктів південного регіону України для аквафармінгу, загальні технологічні карти вирощування різних видів водних культур з урахуванням особливостей акваторії, розрахунком врожайності та термінами вирощування аквакультур. Презентація результатів проходитиме в рамках регіональної конференції «AQUA FARMING-2020», запланованої на серпень.

І на завершення Артем ВАЩИЛЕНКО резюмує: «Однозначно, бізнес потребує допомоги. Підприємці не завжди мають фонди та фінансові «подушки безпеки». І допомога повинна бути комплексною та системною, з поєднанням як короткострокових ініціатив, так і заходів стратегічного напрямку стимулювання економіки регіону. Економіка — це складний механізм, який зупинити легко, а запустити знову дуже важко, адже це складні схеми зв’язків. А найголовніше — це попит. Забезпечити його — це основне. Тому всі країни світу створили програми підтримки підприємців, економіки. Вони реагують на це, випускаючи найбільш необхідну продукцію, згідно з потребами населення. Таким чином запускається колесо економіки.

Головні суспільні очікування зараз складаються в тому, що країна, подолавши коронавірусний стрес, повернеться не просто на вихідні позиції, де буде якийсь час тупцювати, поступово залічуючи рани, нанесені пандемією, а буде на драйві.

Місцевий бізнес — серце Миколаївщини. Це філософія економіки нашого регіону. Це трамплін для кардинальних змін і нової якості зростання. Тому команда Центру інформаційної підтримки бізнесу м. Миколаєва продовжує свою роботу над покращенням бізнес-клімату Миколаївщини».

Ганна Нікуліна
17-Jun-2020 14:32 «Южная правда», № 44 (24069) | ЭКОНОМИКА

Блоги

Свежие статьи

Последние новости

16 апреля

15 апреля

14 апреля

12 апреля

11 апреля

Архив новостей

Апрель 2021
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930