Як сформувати причорноморський кластер «Скіфський Всесвіт»

Відповіді на ці питання шукали 27 місцевих краєзнавців, художників, народних ремісників, популяризаторів традиційної кухні, виноробства, організаторів тематичних фестивалів. Творчій пошук відбувався під час поглибленого дев’ятиденного тренінгу «Школи креативного туризму», який відбувся у приміщенні музею археології Миколаївського національного університету ім м. Сухомлинського.

Унікальну навчальну програму  «Школи креативного туризму» сформовано командою проєкту «Туризм. Спадщина та Креативність» — Tourism, Heritage and Creativity (#ТHC). Вона розроблена за результатами інвентаризації нематеріальної культурної спадщини місцевих громад Миколаївщини – ідей та креативних практик місцевих краєзнавців, культурних діячів та підприємців.

За фінансовою, інформаційною та коуч-підтримкою проєкту «Туризм. Спадщина та Креативність» випускниками Школи були сформовані спільні для Болгарії, Грузії та України три сфери кластеру:

  1. Гастрономія та кулінарні практики;
  2. Ремесла та образотворче мистецтво;
  3. Людина та Всесвіт: подієвий туризм (народні свята, дні сіл, фестивалі), заходи активного туризму з використанням надбань, знань, традицій українського народу.

«Ми допоможемо сформувати нове бачення тієї нематеріальної культури, яка знаходиться у нас під ногами», навчимо  створювати свій туристичний продукт, залучати  до нього туристів і взаємодіяти зі спонсорами та інвесторами».

Так сформулював сервіс навчань Михайло Золотухін  директор ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» — імплементатор проекту #THC в Україні.

Нагадуємо, що триває набір  учасників другого червневого раунду Школи. Після закінчення тренінгів їхні учасники мають змогу війти у пул 9-ти переможців отримати часткове фінансову підтримку до 1,5 тисячі євро на реалізацію своїх ідей в рамках конкурсу стартапів у згаданих сферах.

Концепцію навчання так прокоментував Кирило Горбенко – коуч та тренер, старший викладач кафедри історії Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського. Керівник археологічної експедиції городища «Дикий Сад»:

«У нашому експертному середовищі спільно з керівництвом фонду народилася ідея, що всі ці стартапи та продукти потрібно з’єднати в єдину ідею, в єдиний маршрут під загальною назвою «Скіфський Всесвіт». В цьому проєкті ми хочемо об’єднати всю історико-культурну спадщину Миколаївщини», — говорить Кирило Горбенко.

За словами археолога та тренера проєкту «Скіфський Всесвіт» — це єдність трьох важливих епох: «епоха героїв» (в тому числі міфи Стародавньої Греції, пов’язані з нашою територією), «вік кочівників» і «слов’янська епоха» (століття українців).

Створення позитивного міфу нашого Причорноморського, Побузького регіону має пройти на якійсь основі.

Так як історія нашого краю налічує багато тисячоліть, то виникла ідея об’єднати всі ці традиції: кіммерійські, скіфські, сарматські, давньогрецькі, козацькі та інші.

Мова не тільки про збереження матеріального культурної спадщини, про яку відомо, але і про нематеріальну спадщину (традиції, гастрономія, ремесла, духовний світ), про яку тільки в 2005 ЮНЕСКО прийнята відповідна Конвенція.

Креативний туризм фокусується швидше на нематеріальну спадщину — це людина, творчість, емоція. Тому, дуже важливою складовою нових продуктів має стати не тільки споглядання прекрасного, а й участь в процесі створення цих продуктів

Все це в поєднанні з унікальною природою краю має трансформуватися в креативні культурні продукти, що дасть позитивний економічний ефект.

ОГЛЯД ТА МАТЕРІАЛИ ТРЕХ МОДУЛІВ 

Модуль 1. Культурні продукти у туризмі (12-14 травня 2021 р.)

Тренери:

Кирило Горбенко — старший викладач Миколаївського національного університету та керівник освітньо-наукової лабораторії археології та етнології. Керівник секції «Археологія» Миколаївського відділення Малої академії наук.

Олександр Дудюк — Викладач, тренер, комунікатор. Позаштатний викладач Миколаївського регіонального центру перепідготовки державних службовців та працівників органів місцевого самоврядування.

Коментар Олександра Дудюка:

«Історія Миколаєва та Миколаївщини не починається з Потьомкіна та суднобудування. Вона набагато глибша і давня. Це і описаний Геродотом «Град Кіммерійський», тобто, поселення Дикий Сад, це і давньогрецька Ольвія та її хора, що доходить до Миколаєва, численні скіфо-сарматські кургани, історія римського, готського, дохристиянського слов’янського, половецького, литовського, татарського, козацького існування.

Наша сучасна культура Півдня – це специфічна та унікальна культура, що поєднує ці всі компоненти,

— розповідає Олександр Дудюк,

— Крім того, в нас проживають азербайджанці, болгари, білоруси, вірмени, грузини, кримські татари, молдовани, росіяни. Це ще більше збагачує нашу культурну та історичну спадщину, використовувати яку в туризмі дуже важливо».

Навчальні матеріалиблоку 1

Модуль 2. Креативний туризм (17-19 травня 2021р.);

Тренери:

Тетяна Чичкалюк — голова  правління «Асоціації лідерів туристичного бізнесу в Миколаївській області»

Володимир Самойленко ТОВ «Металург Півдня»- Генеральний директор. Операційне управління водно-спортивним комплексом «Водолій», 3-зірковим готелем «Металург» і бізнес-центром «Металург». Персонал 100 чоловік.

Реалізовано проект приватно державного партнерства з мерією Миколаєва щодо роботи стрибкового басейну «Водолій». Створено комунальну дитячу спортивну школу «Україна». Створена комерційна школа плавання «Водолій».

 

Коментар Тетяни Чичкалюк: «Створення кластерів є дуже важливим для розвитку туристичної Миколаївщини. Їх основою будуть  підприємці з сільської глибинки, які розвивають об’єкти популярного сьогодні «зеленого туризму».

Коментар Володимира Самойленко:

«Щоб туристичний бізнес був успішним — дуже важливо правильно обрати нішу, в якій працює той чи інший туристичний продукт.

У сучасному туризмі споживання туристичного продукту стає більш вибагливим та індивідуальним. Тому, саме сфера креативного туризму, як туристичної галузі нових вражень, відкриває можливості як найбільше задовільнити потреби туристів».

У нинішньому перенасиченому інформацією світі, відпочинок в закритих готелях типу «all-inclusive» з однаковим списком стандартних екскурсій, де кожен день схожий на попередній, стає пережитком минулого для більшої частини туристів.

Найдорожчий ресурс, час, люди більше не готові витрачати на шезлонг та напої. Споживач вимагає вражень, нових емоцій і досвіду.

У контексті вище сказаного креативний туризм виходить на перший план при плануванні і підготовки для ринку нових, затребуваних туристичних продуктів.

Наш проект допомагає як існуючим гравцям ринку так і знову утворювалися зрозуміти своє місце в новій ері туризму.»

Навчальні матеріали блоку 2 

Тетяна Чичкалюк  та Володимир  Самойленко

Модуль 3. Підприємництво у туризмі (24-26 травня 2021 р. );

Тренери : Євген Карлашевич та Валерій Ткачов

Євген Карлашевич — Консультант з питань управління, інформаційних технологій та контролю бізнесу

Валерій Ткачов —  Соціальний психолог та PR-спеціаліст

 

Фото Євгена Карлашевича

Коментар Евгена Карлашевича:

«Це була чудова співпраця тренерів та слухачів Школи креативного туризму. Було багато цікавих людей та висловлено креативних ідей. На жаль, під час навчання не вдалося охопити увагою та відповісти на запитання кожному, але впевнений, що ми надолужимо це під час нашого подальшого коучінг-супроводу. Бажаю всім творчих успіхів та наснаги у розробці власних стартапів».

Коментар Валерія Ткачова:

«Побудова нового бізнесу – це, в першу чергу, побудова відносин між людиною та людиною. Тим важливіше це у креативному бізнесі. Через те треба зважати, яку корить та радість ми приносимо людям».

Навчальні матеріали блоку 3

Нагадуємо, що 17 березня на дискусійному майданчику «Новий Миколаїв» відбулась презентація  «Школи креативного туризму та результатів інвентаризації нематеріальної культурної спадщини місцевих громад Миколаївщини. Реліз на http://frgn.mk.ua/?p=12265.

У разі виникнення питань, звертайтеся до Маріанни Капусткінної за адресою: fondnikol@gmail.com  або за телефоном +38 (0512) 47-38-79, Viber 050 547 81 35.

Прес-служба ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва».

«Школа креативного туризму» відбулась в рамках межах проєкту «Туризм. Спадщина та Креативність» — Tourism, Heritage and Creativity (#THC), що реалізує ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за підтримки Georgian Arts and Culture Centre, Tbilisi (GE) за кошти Програми Black Sea Basin (Subsidy Contract No.BSB 1130).

 

Джерело

Поділитись новиною
Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на email
Email
Поділитися на telegram
Telegram

ВАЖЛИВО

Популярні