Бренд НЕ ПОТРІБНИЙ: коли, кому, чому, без чого… – Ольга Раку, заступниця директора Центру Підтримки Бізнесу

Про те, що таке бренд і чи потрібен він підприємцям розповідає на своїй сторінці в Фейсбук Ольга Раку заступниця директора Центру Підтримки Бізнесу.
Далі наводимо текст без змін.
“Роз’яснюю: не завжди і не всім потрібно займатися брендингом у звичному розумінні цього слова.
В рамках другого модулю навчання #TrainTheTrainers від Офіс з розвитку підприємництва та експорту та Marketing Institute працюємо над брендингом, сторітелінгом та позиціонуванням продукту на ринку. Про брендинг сьогодні говорять багато, і, як на мене, більшість підприємців не тільки знає “що таке бренд і брендинг”, але і розуміє його значення для компанії. Достатньо пройтися по першим трьом функціям бренду, і питання цінності бренду для росту компанії, можна знімати.
По-перше, він знижує ризики. Не посперечаєшся. Якщо споживач купує товар відомого бренду, то небезпека придбати щось неякісне точно менша.
По-друге, бренд – це свого роду засіб самоідентифікації або створення свого іміджу в очах оточуючих. Тут виникає питання цінності продукту для клієнта (але зараз не про це).
 По-третє, в бренді закладено інформацію для споживача, а це суттєво пришвидшує процес прийняття рішення = економить час = вибір клієнта. Коли ми приймаємо рішення про покупку, надійний бренд дає нам всю необхідну інформацію. Споживачу не потрібні ніякі додаткові відомості: якщо він знає бренд, то прекрасно уявляє собі рівень якості товару або послуги.
Увага, питання! Чому половина власників бізнесу на питання “Чи у Вашої компанії є/потрібен бренд?” скажуть ні/поки ні/.
Залишимо роздуми на тему “недонесеної цінності”/розуміння “сили бренду” на інші дописи. А поки зосередимось на причинах “Чому компаніям НЕ потрібний бренд?”, “Коли компаніям не потрібний бренд?”, “Кому точно не потрібний бренд?”.
Причини, як на мене, дві. По-перше, саме питання поставлено неправильно. Річ не про повноцінний брендинг, а про певні його складові. По-друге, питання в ціні. Для компанії процес створення бренду – це все витрати, і часто дуже великі. До того ж, іноді витрати виявляються не завжди виправданими та ефективними.
Малому бізнесу не потрібно складати брендбуки, розробляти логотипи та фірмові кольори. Малий бізнес бренд ВЖЕ має, і з’являється він у той момент, коли цей бізнес починає працювати (є для кого, є попит, є цінність).
Що таке бренд? Це додаткове (до продукту чи послуги) відчуття клієнта. Відчуття статусності чи затишку, уваги чи спокуси. Те, що супроводжує купівлю, те, що залишається під час використання товару, те, що відрізняє Ваш продукт, те, що змусило клієнта залишити кошти Вам, а не віднести конкурентам.
Багато хто стверджує, що бренд та брендинг є обов’язковою умовою для розвитку кожної компанії, і це так! Звісно, можна посперечатися, адже в окремих товарних категоріях та нішах, без повноцінного бренду таки можна обійтися, + існує чимало масових ринків, де брендинг взагалі не потрібний. Достатньо наприклад, неповноцінного бренду у вигляді торгової марки. У цьому випадку не потрібні якісь хитрощі, цінності тощо. Це неповноцінний брендинг, проста айдентика, щоб Ваш продукт можна було ідентифікувати) і це дуууууже далеко від бренду.
Але, неповноцінний бренд – теж бренд. Складно посперечатися з тим, що споживачами торгова марка сприймається значно краще ніж будь-яка продукція без назви. А тим більше, з тим, що рішення про купівлю продукції, що має бренд (у правильному його розумінні) приймать не на основі ціни”.
Поділитись новиною
Поділитися на facebook
Facebook
Поділитися на twitter
Twitter
Поділитися на email
Email
Поділитися на telegram
Telegram